dimarts, 18 de juliol del 2017

PROJECTES EDUCATIUS


Durant aquestes dues setmanes ens hem esforçat molt per fer els projectes educatius que havíem de presentar el dissabte. Havíem de posar en pràctica tots els coneixements adquirits al llarg daquest primer mòdul del curs.


El projecte consistia en organitzar un casal destiu, unes colònies o qualsevol altre tipus dactivitat de lleure, dir-ne lideari i els objectius. A més, havíem de proposar un planning dactivitats duna setmana i explicar-ne una en concret basant-nos en les tres grans fases del procés educatiu: la preparació, la realització i lavaluació.







Així doncs, el primer pas era lelaboració de lideari de lentitat, un conjunt de reflexions, anàlisis i formulacions que una vegada consensuades amb tot lequip deducadors fonamenten les nostres accions educatives i les línies mestres del que serà el projecte educatiu. Lideari ha de respondre principalment a tres preguntes: què entenem per educació?, perquè eduquem? i com eduquem?

Una vegada definit lideari, hem danalitzar altres elements que entren en joc per tal de tenir present en la nostra reflexió tot allò que afectarà la nostra acció. Aquests elements són:

  • Lentorn
  • El grup de participants (edat)
  • El grup deducadors
  • Les activitats
  • Els recursos dels quals disposem

 

Posteriorment, elaborem els nostres objectius educatius, els comportaments desitjables i bàsics que volem que siguin aconseguits i que shan de manifestar en les diferents àrees de la personalitat.

Així mateix, passem a lelaboració del planning, una taula amb els dies dactivitats i els horaris en la qual es distribueixen les activitats. A més, és interessant proposar un centre dinterès pel nostre projecte educatius. Aquest consisteix en un tema entorn el qual giren totes les activitats. Aquest element ajuda a donar resposta als objectius a més de augmentar la motivació.

Ara bé, en els nostres projectes havíem dexplicar una activitat en concret a partir de la fitxa dactivitat que ens permet organitzar i recordar tots els aspectes que cal tenir en compte alhora de dur a terme cada activitat.

Finalment, havíem de redactar uns criteris davaluació pel nostre projecte de manera que donin resposta a què volem avaluar i com ho volem fer. Un exemple de criteri davaluació és lactuació dels monitors o la participació activa dels infants.




En definitiva, ens ho varem passar d'allò mes bé exposant les propostes d'activitats i escoltant les dels nostres companys i companyes!!
Les propostes eren molt creatives

i facilitaven l'aprenentatge tot divertint-se.... endinsant-nos en el món dels pirates, viatjant a civilitzacions antigues amb una màquina del temps, coneixent les cuines de mediterrània, etc.

Va esser molt interessant compatir els nostres treballs amb la resta de companys i companyes i alhora