divendres, 7 de juliol del 2017

SEGUIM APRENENT


El segon dia vam entrar en materia fent pedagogia!
Per inciar la sessió vam estar debatint sobre les definicions d'educació i eduar!

Com a primera dinàmica del dia vam posar en pràctica el joc dels rols per aprendre a distingir els diferents comportaments habituals ens cada grup:
  • El que sempre vol tenir la raó
  • L'autoritari
  • L'organitzador
  • El negatiu
  • El creatiu
  • El que aporta idees

I ho vam fer amb dos debat diferents:

  • com actuariem si ens trobessim en una situació de bullying
  • què fariem per controlar el xivarri i la higiene en un menjador escolar

La part teòrica de la sessió es va centrar en els tres passos fonamentals en el procés d'educació en el lleure:

1. Preparació (observar i organitzar)

2. Realització

3. Avaluació




                                

El tercer dia hem seguit amb pedagogia !

La Clàudia ens va començar la sessió explicant les 3 (coses) a les que dediquen temps els infants:

  • L'escola
  • La familia
  • El lleure


A continuació vam distingir els 3 tipus d'educació:

  • Educació formal
  • Educació no formal
  • Educacio informal


Tot seguit vem aplicar el concepte educació en el lleure. Consisteix en educar a l'infant amb la finalitat que adquireixi uns valors concrets i aprengui a gestionar el seu temps lliure de la manera més autònoma i educativa possible perque aprengui a viure i conviure amb societat.


També vam parlar de les fases del procés educatiu. Com abans hem mencionat, la primera fase és la preparació. Dintre d'aquesta el primer document que s'ha de fer és l'ideari, que reflecteix l'essència de la nostra intenció i acció educativa. Un cop fet l'ideari analitzem els elements que entren en joc i un cop realizat aquest anàlisi podem passar a plantejarnos els objectius (generals i específics). Per exemple, com a objectiu general valorar el respecte per la diversitat i com a específic respectar la diversitat de la identitat de gènere. Per posarho en pràctica ens vem dividir en grups en els quals ens creavem activitats per promoure la diversitat als infants de manera divertida.