A vegades les sessions esdevenen massa serioses i profundes i ens convé buscar alguns espais i dinàmiques de distensió que ens permeten seguir avançant.
Juguem? A l'entrar a classe les cadires estaven en rotllana i alguns de nosaltres ja ens hem imaginat que passaria alguna cosa diferent.
Doncs si, avui hem començat jugant. Jugant perquè ens serveix per conèixer-nos i per generar confiança entre el grup. Jugant perquè també ens permet aprendre allò que volem, però fer-ho de forma diferent.
Els jocs que hem fet ens han permès tant conèixer més coses de nosaltres, com saber una mica més de cadascú i cadascuna.
Després, de tot el que ha sortit amb el joc, hem volgut aprofundir més. Aprofitant el joc i un full on hi havia tot una sèrie de característiques físiques i un altre d'adjectiu de la personalitat hem parlat de com som. En primer lloc de com ens veiem. Cadascuna de nosaltres ha subratllat allò que més la defineix, física i personalment, i després, qui ha volgut, ho ha posat en comú.
Compartir-ho ens ha servit per parlar de com ens veiem i de la importància de la imatge que transmetem. De com ens cal saber com som però també el que mostrem.
Hem debatut i compartit exemples de com es valora diferent una imatge depenent d'allí on anem a presentar-nos.
Per exemple, portar tatuatges i piercings et pot obrir les portes d'una entrevista de feina en un "saló d'estètica modern", en un "centre de tatuatges i piercings" o de cambrer en un "bar nocturn". I, la mateixa imatge, te les pot tancar per treballar de cuiner o de cambrer en un restaurant o per fer de mestre en una escola.
Finalment, ens hem repartit una vinyeta que hem mirat durant una estona i en la que hem de reflexionar perquè serà com començarem la sessió el proper dia.
Joves en Acció per la Recerca de Feina.